Medailonky učitelek

paní učitelky ze třídy Sluníčka MŠ Rakovnická

  • Snažím se působit pozitivně a optimisticky na děti a jejich rodiče. Problémy dětí jako strach, obavy, pláč, řeším trpělivostí, empatií. Mým cílem je dítěti pomáhat a podporovat ho v utváření jeho vztahů k ostatním dětem, navazovat známosti a prohlubovat je, aby si tak našlo své místo ve skupině.

    Vystudovala jsem střední pedagogickou školu v Mostě a v současnosti pokračuji ve studiu na vysoké škole v oboru učitelství pro MŠ. Ráda se věnuji práci s dětmi, protože jsou upřímné,  bezprostřední a každý den s nimi je novou příležitostí k objevování. Mimo práci v MŠ se podílím na přípravách nejrůznějších výletů, akcí, her a programů pro starší školní děti v rámci skautské činnosti. Ve volných chvílích vyrážím do přírody, věnuji se kresbě, studiu cizích jazyků nebo čtení.

paní učitelky ze třídy Berušky MŠ Rakovnická

  • Přistupuji ke každému dítěti individuálně, beru ohled na jeho potřeby a pocity. Řídím se heslem: 
    "S úsměvem jde všechno líp".
    Motivuji dítě v jeho učení a chápání, chci ho co nejvíce naučit, ukázat, porozumět všemu, co ho obklopuje. Snažím se vcítit do dítěte a být jeho kamarádem i oporou. Dělám práci od srdce, neboť jen tak lze vše lépe zvládnout.
  • Povolání učitelky v mateřské škole je mým splněným snem. S dětmi pracuji 30 let. Snažím se, aby mi rodič předával své dítě s pocitem, že ho předává do příjemného, pohodového a podnětného prostředí. Snažím se, aby se děti do své školky těšily a bylo jim se mnou a s kamarády dobře, aby si užily radostné dny, a při tom jsme prozkoumaly svět… Snažím se být jejich dobrým průvodcem pohádkovým světem dětství.


paní učitelky ze třídy Sovičky MŠ Březová


  • Vystudovala jsem střední pedagogickou školu a měla tu možnost učit na 1. stupni ZŠ 28 let. Poté jsem si rozšířila vzdělání a vstoupila do řad pedagogů v MŠ, kde působím již 7. rokem. Od mala jsem snila o tom, že chci být učitelkou. Můj sen se ve skutečnost proměnil. Do svého poslání se snažím vnést radost, optimismus, nadšení a velký kus sebe. Jsem věčná optimistka. Poslání s dětmi je pro mne každodenní inspirací a největší odměnou je pro mne úsměv dítěte, spokojenost jeho i rodičů. Snažím se vytvářet prostředí, ve kterém se děti cítí bezpečně a spokojeně.
    Takový ,,druhý domov“. Svůj volný čas ráda trávím s rodinou, miluji procházky do přírody, poslouchám hudbu, ráda si vymýšlím aktivity pro své děti v MŠ. Často říkávám, že ,,dítě je osobnost“ a zaslouží si dětství, na které i v dospělosti bude s nadšením vzpomínat.

  • Neslibuji, že vykonám, nehonosím se, že jsem vykonala, ale ponechám svým skutkům, aby za mě mluvily.


paní učitelky ze třídy Motýlci MŠ Březová


  • Jsem učitelka, která se snaží především o dobrou psychiku dětí a jejich duševní pohodu. Chci, aby se děti v mé přítomnosti cítily bezpečně a uvolněně, což je podle mého to nejdůležitější. Snažím se proto vytvářet příjemné prostředí, kam vždycky děti přicházejí rády. Jsem veselá učitelka a zároveň jejich dospělý kamarád, který je má rád, pomůže jim, poradí a po srdíčku pohladí :-)

    Mám ráda hudbu. Hudba je mocná zbraň, kterou lze zkrotit každého draka i spící krasavici. Když jsem byla malá, zpívali jsme celá rodina v autě, kdykoliv jsme jeli na výlet nebo za babičkou. Připadá mi, že se písnička někam vytratila. S dětmi se mi daří nalézt ji a vrátit zpět ...jejich prostřednictvím
    k mámě a tátovi. Máme k tomu hodně pomocníků...spousty nástrojů z Orffova kufříku…

 

paní učitelky ze třídy Koťátka MŠ Rakovnická

 

  • Jsem učitelka v mateřské škole, pracuji ve třídě Koťátek již 12 let. Jsem trpělivá, spravedlivá, tolerantní, empatická, zodpovědná, komunikativní, upřímná.  Mám smysl pro humor a mám přirozenou autoritu. Zajímám se o nové trendy a výzkumy ve vzdělávání dětí. Mám všeobecný rozhled v různých oblastech života a vhodně je přenáším na děti. Vytvářím vzájemné pozitivní vztahy mezi dětmi, mnou a dětmi a samozřejmě i s rodinami dětí. Zabezpečuji efektivní výuku. Umím improvizovat, mám tvůrčí přístup ke své práci a mám psychologické znalosti. Vaše děti budu vždy podporovat v individuálním rozvoji a respektovat ho. Preferuji demokratický styl výchovy. Jdu dítěti sama příkladem a podněcuji ho k samostatné činnosti a podporuji jeho vlastní iniciativu. Přístup k dětem mám individuální a beru vždy ohledy na jejich potřeby a individuální zvláštnosti.  Mám ráda hudbu, tanec, umění, psychologii, lidi, cestování, vaření a dobré jídlo, přírodu. Má práce je mým posláním, ke všem dětem mám úctu, jsem s nimi ráda a vždy se na ně těším. Jsem kvalitní pedagog, ale jsem především člověk.

  • Již jako malá holka jsem snila o tom, že jednou budu pracovat jako paní učitelka v mateřské škole. Navzdory tomu, se mé profesní kroky ubíraly jiným směrem, který se vůbec nepřibližoval práci s dětmi. Jsem maminka 3 dětí a po mateřské dovolené jsem dostala nabídku pracovat s dětmi v dětské skupině, kde jsem pracovala 3 roky. Poté přišla další nabídka a to, práce s dětmi formou pohybu.  Absolvovala jsem akreditovaný kurz lektorka všestrannosti a začala se naplno věnovat cvičení rodičů s dětmi a všestrannosti dětí předškolního věku. V této oblasti se chci i nadále stále vzdělávat, jelikož pohyb dětí v mateřské škole je velmi důležitý. Několik let jsem vedla i příměstské tábory u předškolních dětí, kdy jsem si uvědomila, že práce s dětmi mě zcela naplňuje. Já osobně vnímám děti jako velmi bezprostřední, upřímné a otevřené človíčky. Proto je důležité je v tomto jejich období podporovat a pomáhat jim se rozvíjet .

Za velmi důležité považujeme prolínání vlivů z rodiny do mateřské školy a opačně, na základě vzájemné tolerance, partnerství a otevřenosti.

Rychlý kontakt